Dag 7: Cres (Cro) - Banjol (Cro, eiland Rab) 30 km

Kroatië, cres

Vandaag staan er, naast het fietsen ook 2 overtochten met de ferry op het programma.
De eerste is van het huidige eiland Cres naar het eiland Krk. Daar fietsen we niet, maar stappen over op een andere ferry naar het eiland Rab.
Nog onwetend van de vertrektijden stappen we op 's-morgen op de fiets. Het heeft ook geen zin, als je ze wel weet, want je kunt moeilijk inschatten hoe lang je
over een bepaalde afstand doet, vanwege de vele beklimmingen en afdalingen die er zijn.

Ik trek weer op met Marike en Hein. We nemen de veerboot naar Krk, die daar 35 minuten over doet.
Daar aangekomen, blijkt de veerboot naar Rab, pas over 4 uur te vertrekken. Nu ligt het veerhaventje op een schitterende plek, aan een klein jachthaventje, waar je heerlijk kunt zwemmen, dus het werd uiteindelijk een relaxdag, met zwemmen in het glasheldere water van 26 graden C.
Er was ook nog een terrasje in de nabijheid en schaduwrijke bomen, waaronder ik mijn ketting maar eens heb geolied, wat je toch ook een beetje moet bijhouden,
om de zaak soepel te houden.

Nadat we aankomen op eiland Rab (vaartijd 80 minuten) gaan Marieke en Hein naar een camping vlak bij de veerhaven ((Lopar) en ik rijd nog een stukje door
naar de prachtige camping Padova in Rab, waar behalve tenten, ook campers, caravans, chalets, huisjes, etc. zijn. Schitterend gelegen.
Deze ga ik onthouden, want misschien dat er in de toekomst nog eens een camper komt en dan wil ik hier weer wel eens naar toe.

Morgen fietsen we naar het veerponthaventje bij Rab, waar 1x per etmaal (om 12:00 uur) een veerboot naar eiland Pag vaart.