Dag 9: Desenzano di Garda - Iseo 81 km

Italië, Iseo

Om 6:30 uur werd ik wakker van hevig onweer. Hier direct aan het Gardameer, kan het erg tekeer gaan. Door de harde regen, even gewacht, maar om 10:30 uur kon ik droog vertrekken. Ik was al snel in de stad Desenzano, hopeloos om daar uit te geraken. Kort daarna in de stad Brescia en dat was nog veel erger. Zodoende had ik met de lunchpauze nog maar 20 km afgelegd. Vandaag weer behoorlijk wat klimwerk en stevige tegenwind.

De lunchpauzes doe ik meestal in de open lucht, bij voorkeur op een bankje of aan een picknicktafel. Soms op het plein of in park in een dorpje, soms in een bos of dergelijke.
Rond een uur of 10 drink ik koffie in een cafeetje of restaurant en halverwege de middag ook. Tenminste als er horeca is, en dat is lang niet altijd het geval. Ik heb altijd wel drinkyoghurt of iets dergelijks bij, vers fruit, vers brood en beleg. Als je veel calorieen verbrandt, smaakt een krakende verse chocoladekoek of iets van dien aard heerlijk bij de koffie.

Rond 17:30 aangekomen in Iseo, aan het Meer van Iseo. Aardig gezellig plaatsje. Plaatsje gekregen op camping Sassabanek, aan het meer. Bij aankomst was de lucht al pikzwart, dus snel de tent opgezet. Net klaar en daar ging het toch onweren! Tijdens de regen en bliksem maar even gaan douchen. Op de camping is een bar en een pizzeria, dus daar gegeten.
Triptijd: 5:29 uur, gemiddelde snelheid: 14,76 km/h. Cumulatief: 808 km.
Nog ongeveer 600 km te gaan tot Basel in Zwitserland.