Dag 14: Clervaux (L) - Nidrum (B)

België, Nidrum

We wisten het vooraf; om uit Clervaux te komen, moesten we klimmen, maar dat was nog niets vergeleken, met zo'n 20 km verderop, om vanuit Ourer, weer op onze route te komen.

In 2019 heb ik op de door Nederlanders gerunde camping in Ourer overnacht, de camping, waar later ook Arnout Hauben, stond, met zijn programma Dwars door de Lage Landen.
Een prachtlocatie, direct aan het riviertje de Our. Ook toen heb ik moeten afzien, om "boven" te geraken.

Rond 11:00 uur, kwamen we weer op onze oorspronkelijke route en nog een half uurtje later waren we op de Vennbahn. Dat is een voormalig treintraject, waar de rails vanaf is gehaald en verharding, overwegend asfalt is aangebracht. Deze loopt van Troisvierges in het noordelijkste puntje van Luxemburg tot in Aken.

Al na 2 km liepen we vast; een bruggetje over de Our was verdwenen, dus hebben we een alternatief traject gefietst. Korte tijd later zaten we weer op de Vennbahn. Doordat vroeger de stoomtreinen geen hellingen aankonden, heeft deze bahn een bijna vlak verloop. De helling is gemiddeld ongeveer 2%. Relaxed dus.

Deze Vennbahn wordt veelal gefietst door senioren-echtparen op elektrische fietsen. Daar horen wij uiteraard voorlopig nog niet bij :). Je ziet ze in alle maten en soorten.
Onverwacht kwam er ineens een wildzwijn uit de struiken, met in zijn kielzog een aantal gestreepte biggen, een herrie als een oordeel. Verder nog 2x een eekhoorn op het fietspad gezien.

Om 15:30 uur zijn we eens op Booking.com gaan kijken voor een overnachting en zodoende kwamen we om 16:00 uur aan bij B&B Jola ( € 76,--) in Nimrud. Dit plaatsje ligt in België, net naast de grens met Duitsland. De goed Vlaams sprekende Poolse gastvrouw, had een koelkast met locale Belgische speciaalbiertjes, waaruit we konden pakken.
In het dorp was nog wat horeca, maar alles behalve een pizzeria was gesloten.
Zodoende lekker pizza (Guus) en tagliatella (Aart) gegeten.

Morgen eerst weer uit het dal omhoog naar de Vennbahn en dan richting Aken.