Dag 10: Dos Hermanas - Coripe 120 km

Spanje, Coripe

Na een dagje niet fietsen (waar ik meer vermoeid van ben dan van wel fietsen) zit ik om 8:30 uur weer op de fiets.
Nog steeds geen enkel probleem met lichamelijke mankementjes, als zadelpijn, knieproblemen of degelijke, terwijl het toch niet de gemakkelijkste omstandigheden zijn.
De fiets heb ik goed afgesteld op mijn lichaam. Toevallig zit er hetzelfde zadel op als van mijn eigen fiets en dat pakt dus ook goed uit.
Onder een bewolkte lucht, heb ik de hele dag de wind mee. Na 12 km, pik ik de route weer op.
Vandaag rijd ik grote stukken over de Via Verde de Sierra. Dat zou een gemakkelijk traject zijn.
Waar ik echter mee werd geconfronteerd, is dat daar waar het fietspad door gegraven kloven liep en in tunneltjes, deze door de hevige regenval van
de afgelopen tijd, over grote stukken waren bedolven met modder, vaak zeker een halve meter dik.

Het begon op een stuk, in een tunnel, van zo'n 100 meter lang, toevallig net een zonder kunstlicht. Daarin lag een laag modder van ca. 10 cm. dik. De fietsdynamo doet het dan niet, vol met modder. Uit de tunnel gekomen lag het fietspad blijkbaar lager, want daar lag een laag van zo'n 40 tot 50 cm modder, tot boven mijn wielassen. De fiets moest er door heen worden gesleept, want de wielen konden niet meer draaien, waren vast gelopen in de spatborden. Zelf liep ik ook tot aan mijn knieën door de prut.
Gelukkig had ik vooraf mijn laarzen en regenbroek aangedaan, zodat ik droog bleef. Na een paar honderd meter was het weer beter. In een beekje mijn fiets plat gelegd en zo goed als het ging afgespoeld, mij zelf ook.

Helaas, een paar kilometer verder herhaalde zich bovenstaande en nog een kilometer of 10 verder alweer.
Zo kon ik niet bij een hotel aankloppen natuurlijk, dan sturen ze je verder. Gelukkig mocht ik bij een tankstation bij Puerto Serrano mijn fiets met de hogedrukspuit schoonspuiten. Het was me het dagje wel. Ik heb mezelf af en toe wat moed in moeten praten, en mezelf voorhouden, dat ik het vrijwillig deed.
Overigens; afgezien van de stukken met modder, is de Via Verde de Sierra een van de mooiste stukken van de hele reis gebleken.

Rond 17:00 uur gearriveerd in Coribe, ingecheckt in hotel Pastor, waar ik weer de enige gast bleek te zijn. Het dorpje lag 2,5 km van de route af.
Ik kon daar ook dineren en ontbijten.