Dag 11: Prunn (Dld) - Dollnstein (Dld) 92 km

Duitsland, Dollnstein

Na een zeer uitgebreid ontbijt in de Gasthof, tegen 9:00 uur op weg.
Vandaag heb ik voor zeker 90% van de dag op gravel gereden. De eerste uren waren er nog wat kleine plassen, die toch voor weer wat modder zorgden.

Al snel verliet ik het Main-Donaukanal en reed ik de rest van de dag langs de Altmühl.
Gisteren was het al erg mooi, maar vandaag nog veel mooier. Beieren is schitterend!
Zo nu en dan een paar venijnige klimmetjes, dat dan weer wel, maar de mooie omgeving maakt alles goed.

Vandaag was het fris, maar zonnig. Geluncht op een werkelijk schitterend plaatsje.
Er zijn nu veel toeristen hier, morgen is het Hemelvaartsdag en veel mensen maken er een lang weekend van 4 dagen van. Er is werkelijk nergens nog een hotelkamer of appartement, etc. te krijgen. Voor mij maakt het niet uit; ik heb mijn tent bij me. Wat wel bijzonder is, is dat nu zo vlak voor het lange weekend, er bijna geen café's of restaurants open zijn onderweg. Met Hemelsvaartdag zijn alle winkels gesloten, dus gezorgd voor wat voorraad.

Op het eind van de middag op een camping in Dollnstein gestopt. Er is nu nog plaats zat, maar de campingeigenaar vertelde dat er vanavond nog een flink aantal caravans en campers komen.