Dag 14: Rorschach - Zurzach 123 km

Zwitserland, Zurzach

Bij het ontwaken is het droog. Ik stap om 8:45 uur op de fiets. In het begin een paar pittige beklimmingen, waarna ik de rest van de dag over vlakke paden rijd. Voornamelijk langs de rivieren Thur en de Rijn. Het is vandaag Hemelvaartsdag en alle winkels zijn gesloten. De lunch wordt er dus een met het noodrantsoen; banaan, ontbijtkoek, plak kaas en energiereepjes.

Het laatste uur op gefietst met 2 Duitse kerels van 30 jaar. Later op de camping nog schnaps met hun gedronken. Ik registreer al mijn tochten op Strava. Een van die mannen vertelde dat hij op Strava zag, dat we samen reden en gaat mij nu volgen. Hij bleek wielrenner te zijn, rijdt koersen en dat kon ik ook wel merken aan zijn gemak van fietsen. De andere had steeds moeite om ons bij te houden (terwijl ik al bijna 100 km in de benen had en zij nog maar 50), duidelijk geen getrainde fietser. Ze volgen de Rijn vanaf Zwitserland tot aan Rotterdam, dat is een uitgezette Duitse route.

Leuke camping (€ 14,--), waarop een klein Thais restaurantje, dat werd gerund door de vriendelijke Thaise vrouw van de eigenaar.

Triptijd: 7:20 uur, gemiddelde snelheid: 16,81 km/h.