Dag 18: Shkoder (Alb) - Ahmetaq (Alb) 99 km

Albanië, Shkoder

Voor het eerst deze fietstocht, vandaag een geheel vlakke rit. Een hele verademing, het voelt als een rustdag. Licht tot zwaar bewolkt, maar wel 29 graden C en gedurende 1 1/2 uur een licht regenbuitje.

Onderweg koffie gedronken in een restaurantje, direct naast een autobedrijf, waar naast Mercedesen er alleen een Porsche en een Ferrari stonden. Een aantal jonge kerels in de auto's. De Porsche was van de restauranteigenaar. In de hele streek, zijn 2 op de 3 auto's een Mercedes. Er wordt bijna niet gewerkt, behalve dan in de omkat-bedrijven. Als ik het zo begreep, is minstens de helft van de auto's in Europa gestolen en worden dan hier omgekat.
Toen we wilden betalen, wilde de restaurant-eigenaar daar niets van weten; wij zijn Hollanders en hij was ooit in Amsterdam geweest en daar had hij zo lekker geblowd en vervolgens naar de hoeren geweest, dat wij niet hoefden te betalen. Ik had sterk het idee, dat de bron van inkomsten meer in de auto-handel/helerij zat.

Om 15:30 uur arriveren we in Ahmetaq, waar een winkelier, via zijn dochter, die een beetje Engels sprak, ons met handen en voeten tipte op een hotel in de nabijheid. We besluiten een kamer nemen in route-hotel Eljos (€ 24,--/2 personen), gelegen aan een doorgaande weg, zoals aanbevolen door de middenstander.