Dag 1: Kwadendamme - Boedapest. 20 km fietsen

Hongarije, Boedapest

De wekker liep vroeg af deze natte zondag, in Kwadendamme. De fiets was vooraf al zeer goed beschermd ingepakt met buisisolatie en karton. De fietsdoos opgevouwen, zodat alles in de auto paste. Marian bracht me naar Charleroi, waar we een behoorlijk stuk moesten lopen van de parkeerplaats naar de terminals. Bij aankomst, fiets in doos stoppen en deze dichttapen. Grote plakkaten er op met "this side up pijl" en fiets symbool. Inchecken bagage en fiets ging vrij vlot. Banden niet leeg laten lopen, na vraag van medewerksters "are the wheels empty?" deze met ja beantwoord, ze vroeg niet naar de banden.
Bij het inladen zag zag ik, dat ze ondanks de duidelijke pijlen met "upside" de fiets toch ondersteboven op de band zetten. Als dat maar goed gaat.

Vlucht duurde maar 1:40 uur, bagage was er snel, fiets was ongedeerd, dus na 45 minuten kon ik wegfietsen naar centrum Boedapest, waar ik een studio op 350 meter van de Donau had gereserveerd.
Afstand ongeveer 20 km. Temperatuur hier heel wat beter dan in Nederland, 24 graden en zonnig.

Ondanks allerlei mooie recensies is de eerste indruk van Boedapest een grauwe stad, komt misschien omdat het nu bewolkt is. Parken en langs de Donau tjokvol met citytrippers met in de winkels gekochte flessen bier en wijn. Bijna allemaal 20-ers en 30-ers. Wel gezellig en sfeervol. Morgenochtend nog een wandeling door de stad en dan op weg langs de Donau richting West.

De heenreis is in ieder geval geval goed verlopen. Ik wens je een hele mooie reis en veel (fiets)plezier. Ik ga je reisverslag volgen hoor

Cobie 2023-05-08 11:33:15

Een vlotte heenreis...das iig een fijn begin!

Lian 2023-05-08 15:34:05

De kop is er af, Guus! En nu vol goede moed op de pedalen.

Aart 2023-05-08 19:40:17

Weer fantastische vooruitzichten Guus. Heel veel fietsplezier. Gr.huib

Huib 2023-05-08 21:24:44

Dank jullie wel voor de goede wensen