Dag 8: Seurre - Rigny

Frankrijk, Rigny

Na een heerlijke nacht, allebei een eigen 2-persoonsbed, pakken we de tassen in en ik loop alvast met mijn tassen naar de voordeur. Zoals ik vooraf had gedacht, staat de eigenaresse van het appartement, die er onder woont, al bij de voordeur. Dat deed ze gisteren ook al, toe we terugkwamen van het restaurant en nog geen kans kregen om de meegekregen sleutel van de voordeur in het sleutelgat te steken; ze was ons al voor.

Wel een aardige mevrouw, maar ook wel een wat vreemde.
Op het appartement zelf was niets aan te merken, superschoon, maar of ze zichzelf ook zo goed waste, daar twijfelden we toch wel aan, er hing een "luchtje" rond haar.

Het was wat warmer dan gisteren, zodat ik mijn windjackje niet aan hoefde.
Aart start altijd met zijn jasje, om zijn spieren wat op te warmen, maar het kon al gauw uit.

We eten de laatste dagen grof bruin brood, om wat meer vezels binnen te krijgen en wat we vanmorgen kochten bij de locale boulangerie, was de topper van de week.

We zijn zowat de hele dag langs riviertjes en kanalen gereden, zien nu maar heel weinig vakantiefietsers meer, maar steeds meer (buitenlandse) motorjachten, waaronder ook Nederlandse.

Rond 15:00 uur besluiten we om op de plaats waar we om 16:00 uur zullen zijn, willen overnachten en proberen via Booking.com iets betaalbaars te vinden. Dat viel nog niet mee, zowat alles vol. We komen uiteindelijk terecht in een chateau in Rigny. (€ 101,--).
Na een aperitief, diner in de zeer stijlvolle en chique eetzaal, bediening in zwarte smokings.

In de tuin, wat eigenlijk een park is, is een mooi verwarmd zwembad. De lakei van het chateau brengt een badlaken en ik ga lekker even afkoelen.