Dag 19: Budel (NL) - Völckerdorp (NL) 116 km

Nederland, Völckerdorp

Vanmorgen, tijdens het ontbijt, ging er een vulling uit een van mijn kiezen.
Op zich beter nu, dan ergens in Hongarije of zo, want vind dan maar eens een tandarts die gelijk tijd heeft. Aanstaand weekend is het Pinksteren, dus een lang weekend en ik zou liefst daarvoor weer een nieuwe vulling hebben.

Ik heb nog een afstand te overbruggen van tussen de 150 en 160 km, dus dat is 2 dagen.
Onderweg mijn tandarts gebeld en die zou me wel kunnen helpen op vrijdagmiddag, om 13:30 uur. Later niet. Dus daarom die 2 laatste dagen wat ongelijk verdeeld: donderdag 116 km en vrijdag de rest, dan kan ik gemakkelijk op tijd bij de tandarts zijn. Voor dinsdag heb ik al een afspraak met mijn fysiotherapeut, die me hopelijk wat verlichting kan geven met mijn rug, die nog steeds opspeelt.

Op weg dus, eerst stukje Limburg, dan stukje Noord-Brabant, weer stukje Limburg en dan het overgrootste deel van de dag door België. Het stukje Nederland is toch afwijkend van de eerdere landen; bredere fietsstraten, beter asfalt, koeien in de wei (niet eerder gezien deze tocht). België is wel vergelijkbaar met Nederland, althans het stukje van vandaag.

Eind van de middag neergestreken op een prachtige minicamping bij Völckerdorp (ligt tussen Woensdrecht en Rilland). Er staan een stuk of 15 caravans. Iemand vroeg waar ik vandaan was begonnen, Boedapest dus. Vol bewondering. Ik sta dicht bij het afwashok met mijn tentje en hoorde het nieuws van de fietser al doorverteld worden. De een na de ander kwam langs voor een praatje en ze wilden alles weten van mijn reisje.

In het fietsenhok staan een stuk of 15 fietsen, waarvan één niet elektrisch, ja je raad het al, uiteraard een Jan Janssen Rohnin.
Morgen het laatste stukje. Foto's volgen later.

Afstand: 116 km Cumulatief: 1.830 km
Rijdtijd: 7:25 uur

Proficiat Guus met het realiseren van deze (toch wel koude) fietstocht. En een mooi perspectief zeg om als deel 2 de andere kant op te gaan. En, als je dit leest is het bezoek aan de tandarts hopelijk succesvol geweest. Wel een bijzondere aankomst op die manier😊 Gr. Jan

Jan Ennik 2023-05-26 18:43:29

Dank je Jan, eerst maar eens even genieten van het weer thuis zijn en dan maar weer een poosje op de boot. Zo komen we de zomer wel door. Als we je niet meer zien: een hele mooie zeilvakantie in Frankrijk gewenst, en wie weet, zien we elkaar onderweg nog.