Dag 4: Cruas - Chanas

Frankrijk, Chanas

Vandaag om 7:00 uur liep de wekker af. Vannacht stond de airco in de kamer op 22 graden, dus het was erg aangenaam. Buienradar gaf aan, dat het 33 graden C. zou worden, dus proberen we op tijd op weg te zijn.
Voor 8 uur zaten we al op de fiets, de eerste uren wat tegenwind, die voor wat verkoeling zorgde, die viel later weg. Het grootste gedeelte van de dag, reden we langs de Rhône, waar lang niet altijd bomen staan, dus wel wat blommig.

Na een koffie in een barretje, later de lunch in een park aan een picknicktafel.
Waarschijnlijk is Aart daar in een doorn gereden, want kort nadat we weer op weg waren, had hij een platte achterband. De doorn zat nog in zijn buitenband.

Het lek was snel opgespoord en omdat het wat ingewikkeld is om een band te vervangen bij een Rohloff naaf, deze geplakt. De band heeft het de rest van de dag gehouden, dus dat zal wel blijvend zijn.

Rond 16:00 uur hadden ongeveer 85 km op de teller en waren we bij een plaatsje met wat hotels (we hadden afgesproken dagelijks ongeveer 90 km te rijden), maar Aart voelde zich zo sterk, dat hij nog wel 18 km verder wilde, tot het volgende hotel.
Helaas bleek alles vol, een dorp verderop ook. Toen geprobeerd bij een chambre d'hôte, ook vol, die verwees ons naar een collega, die was ook volzet, verwees ons naar een Ibishotel, 7 km verderop, was ook vol en die heeft geregeld dat we in een Mercurehotel terecht konden, weer 7 km verderop. Inmiddels was het 20:30 uur en hadden we 125 km op de teller.

Vermeldenswaard is, dat Aart er totaal geen moeite mee had, toch een mooie prestatie voor een 75-jarige. We waren, ondanks dat ik 6 bidons en een fles drinkyoghurt op had, toen echt toe aan een ijskoude Afflighem (Guus) en Heineken (Aart).
Bij het hotel een eenvoudig restaurant, maar het smaakte heerlijk.

Gereden afstand: 125 km
Cumulatief: 373 km
Rijdtijd: 7:30 uur
Gemiddelde snelheid 16,69 km/h (bij 33 graden C!)

ook hier volgen later de foto's