Dag 5: Chanas - Lyon -Trévoux

Frankrijk, Lyon

Vijf dagen onderweg alweer. Na een lange rit gisteren, besloten vandaag wat te matigen. Er wordt 34 graden Celsius voorspeld. Om 8 uur op de fiets, half uurtje later ontbijt langs het water. Er is een sluierbewolking, nauwelijks wind en de voorspelde 34 graden worden zeker niet gehaald.

In de ochtend rijden we weer langs de Rhône, rond de middag komen we aan in Givors.
Ons routeboek geeft aan, niet door Zuid-Lyon te fietsen; geen fietspaden zeer druk en feitelijk te gevaarlijk. Het advies is om dat betreffende stuk van 22 km, met de trein te doen. Dat advies volgen we dan maar op.
Hoe het kan weet ik niet, maar als we 2 seconden later waren geweest hadden we de trein gemist en die reed pas 2 uur later weer een keer. Tijd om kaartjes te kopen hadden we niet, dat zouden we dan wel bij de conducteur doen. In de trein, zetten we de fietsen tegen de wand, waarop een grote affiche, dat als je zonder kaartje rijdt, de boete € 190 is.
Gelukkig geen conducteur gezien.

Bij het uitstappen raakten we aan de praat met een paar jonge muzikanten, die op een festival verderop in de stad moesten spelen. Dat festival lag precies op onze route om de stad uit te komen, dus we zijn dat stuk met hun meegefietst.

Vanaf Lyon volgen we de Saône, die veel mooier is dan de Rhône. Het is er op veel plaatsen wel erg toeristisch.
Rond een 15:30 uur en 85 fietskilometers vonden we het wel weer genoeg en hebben een kamer met 2-persoonsbedden in hotel Des Voyageurs (€ 60,--).

Gereden kilometers: 85 km
Cumulatief: 458 km

Dat klinkt weer als een mooie dag met een mooie route! De kilometers beginnen al door te tellen.

Eefje 2022-05-22 19:29:35

Mannen ik heb jullie blog t/m vandaag gelezen. Geweldig om het zo te volgen. De zoektocht naar een overnachting zaterdag jl was een tegenvaller denk maar een koel biertje maakt veel goed. De warmte is pittig volgens mij, maar het leest als of het een makkie is voor jullie. Ik blijf jullie boven natuurlijk

Jaap van der Kamp 2022-05-22 20:14:27

Boven = Volgen

Jaap van der Kamp 2022-05-22 20:16:14

Pittig met die warmte maar erg mooi allemaal!

Auke 2022-05-22 21:53:30

Super mannen! Ga zo door. Heel leuk om alles te kunnen lezen en zo mee te leven.