Dag 2: Balkbrug - Appelscha 67 km

Nederland, Balkbrug

Na een stille, rustige nacht in the middle of nowhere, een uitgebreid biologisch verantwoord ontbijt, met zelfgemaakte honing, jams, etc. zaten we om 9:00 uur weer op de fiets. Tot 12:00 uur miezert het een beetje. Onderweg niet één café gezien, dus geen koffie. Tussen de middag een boterham op een bankje in het bos.
Rond 13:00 uur gaat het wat regenen en om 13:30 uur ging het hard regenen.
Mooie tocht door prachtige bossen, maar veelal op onverharde paadjes, met nu door de regen veel modder en veel plassen, tot ongenoegen van Marian, die daar een hekel aan heeft. Onderweg komen we langs een (piepklein) dorpje "Steenbergen". We kenden al Steenbergen in Noord-Brabant en hier is dus een tweede.
Onze familienaam is Van Steenbergen, leuk dus!
Vandaag zowat de hele dag door Drenthe gefietst, maar niet één hunebed gezien. Wel een mooie plaggenhut. En niet te vergeten heel veel ooievaars.
Om 15:00 uur komen we aan in Appelscha, wat in de zuid-oosthoek van Friesland ligt. We hebben een kamer geboekt in Hotel Aan De Vaart (€87,--).
Een wat gedateerd "bruin" hotel, wel met een vriendelijke eigenaar.