Dag 1: Kwadendamme (NL) - Boedapest (H) - Százhalombatta (H) 63 km

Nederland, Kwadendamme

De kop is eraf; het tweede deel van de fietstocht van Kwadendamme naar Istanbul is begonnen. Nadat ik afgelopen mei het traject Kwadendamme - Boedapest heb gereden ( maar dan in omgekeerde volgorde), wil ik nu tot Istanbul in Turkije komen.

Wie verre reizen maakt kan veel vertellen, maar moet soms ook vroeg uit bed. De wekker in Kwadendamme liep af om 4:10 uur. Om 5:00 uur zaten we in de auto op weg naar Eindhoven. Marian bracht me, waren er ruim op tijd, om de fiets in de doos te doen. Thuis had ik al allerlei beschermingen als isolatiebuis, etc. aangebracht, stuur losgehaald en vastgebonden en de pedalen verwijderd. Helaas half uurtje vertraging, maar dat op een maand afgezet, is niks.
Extra leuk was het, om bij Boedapest vanuit de lucht het stuk Donau te zien, waar ik in mei langs fietste, goed herkenbaar, alsof het vorige week was.

Om 12:30 uur gereed om weg te fietsen, maar ik kon het vliegveld in Boedapest niet af, omdat er een hele politiemacht alles had afgezet, ze liepen met speurhonden, etc. Na een half uurtje wachten, werd de uitgang vrijgegeven.

Ik had al een appartementje geboekt (€ 37), zo'n 40 km van het vliegveld, moest na 36 km met een veerpontje over de Donau, maar die was tijdelijk uit bedrijf, zodoende moest ik 25 km omrijden. Gelukkig is het prima weer, 26 graden C. en zonnig, dus is dat geen straf.
Wel moet ik dan morgen 12 km hetzelfde stukje rijden. Daarin zat alles wat me de aankomende weken te wachten staat, uitgezonderd bergen. Gravel, onverharde geitepaadjes, asfalt, etc. Zodoende wat later aangekomen dan gepland en wat meer kilometers. Morgen verder.

(en hier zijn de walnoten al rijp, 3 weken eerder dan in Nederland)

Hoi Guus, we gaan je volgen. Leuk die verhaaltjes. Zelf ben ik er te lui voor, maar misschien moet ik er toch ook eens aan volgend jaar. Veel succes en maar hopen, dat het niet te warm wordt. Ook succes van Marijke.

Bert 2023-09-04 19:21:52

Hey Guus, We gaan je weer volgen. Het begin is al veelbelovend. Benieuwd welke bijzondere ervaringen je nu weer opgaat doen (stiekem ook wel jaloers). Succes en genieten van die toch andere wereld. Ook Europa

Jan 2023-09-04 20:12:17

Dank jullie wel. Altijd leuk om te weten dat je wordt gevolgd en dat geeft mij wat extra moed als het tegen zit! En die momenten zijn er soms wel.

Guus 2023-09-09 10:29:18

Hoi Guus, hartstikke goed van jou die fietstocht. Geniet er van, veel succes en sterkte voor als het even tegen “zit”. We volgen je. Groetjes uit stormachtig Zws. Vl.