Dag 19: Remich (D) - Ouren (Lux) 110 km

België, Ouren

Evenals gisteren vandaag weer de hele dag felle zon en ca. 30 graden C. Bloedheet. Vreselijk veel klimmen en dat is lastig met een ketting die steeds doortrapt. Ik ben nu al bijna thuis, kom al dagen nergens fietsenmakers tegen en hoop dat alles het houdt, tot ik weer in Nederland ben. Tot overmaat van ramp breekt er ook nog een spaak in mijn achterwiel. Al met al een pittig dagje. Ik ben gestopt bij Harfelt, daar van de route af en vervolgens 5 km steil dalen naar het dal aan de rivier Our. Dat wordt morgen eerst een pittige klim, om weer op de route te komen. Het alternatief was nog 28 km doorrijden.

Net voorbij het dorpje Ouren, is de camping International (€ 10,50) die vlakbij het 3-landenpunt, net in Luxemburg ligt. Daarmee ben ik in het 7e land van de tocht.
De camping wordt beheerd door een enthousiast Nederlands stel met jonge kinderen, het is hun eerste seizoen. Ik krijg een mooi plekje, direct aan het water en vlakbij de sanitaire voorzieningen.
Er is ook een bar-restaurant en ik begin eens op het terras met een echt Luxemburgs biertje van het merk Bofferding. Nooit van gehoord, maar je ziet het logo hier op elke horecagelegenheid.
Later op de avond eet ik in het restaurantje en na een afzakkertje naar bed.

Triptijd: 7:20 uur, gemiddelde snelheid: 15,01 km/ h.