Dag 15: Nidrum - Maastricht

Nederland, Maastricht

Onze gastvrouw had een keurig ontbijt gemaakt. Ze stelde ook de fietspomp nog even aan Aart ter beschikking; na zijn laatste lekke band was de band niet volledig op spanning, moest met zo'n klein meeneempompje.

Om het dorpje Nidrum uit te komen, moesten we een paar flinke klimmetjes nemen van een paar honderd meter lang en na 4 km zaten we weer op de Vennbahn. Langs de kant zagen we een ree, die nauwelijks schuw was, hij schrok niet van ons. Als je ziet hoeveel jachthutten hiervoveral staan, zou het goed kunnen, dat hij de volgende winter niet overleefd.

Langzamerhand veranderde het landschap in wat meer Vlaams en Nederlands.
Kort voor Aken zijn we van de Vennbahn afgegaan en een noordwestelijke koers naar Maastricht gereden. Dat was een afstand van 50 km. We hadden heel de ochtend zowat vlak gereden, maar het werd nu wat heuvelachtig.

Onderweg hebben we afgesproken, om tot Maastricht te gaan, iets verder dan de afgesproken 90 km. De Stravaregistratie was er al in Sippenaeken mee gestopt, dus die registreerde 80 km, maar in werkelijkheid was het 107 km.

We nemen in Maastricht een hotel aan de Markt, Hotel De La Bourse € 83,--).
De fietsen kunnen met de lift op het dakterras. Er staan daar meerdere fietsen van de gasten.
We zijn weer in Nederland en ruikennal bijna de stal.

Gereden afstand: 107 km
Cumulatief: 1.453 km
Rijdtijd: 6:03 uur
Gemiddelde snelheid: 17,65 km/h

Mannen de laaste loodjes jullie ruiken de stal