Dag 12: Arry - Remich (Luxemburg)

Luxemburg, Remich

Na een zeer uitgebreid ontbijt, samen met een Belgisch Franstalig stel, die een GR-route aan het wandelen zijn, om 8:30 uur op stap.
Gisteravond hadden we ook met hun samen de BBQ in de tuin van de B&B. De man van het stel was zeer zwijgzaam, maar zijn vrouw babbelde wel, ze kon ook redelijk Nederlands.
Voor mij hadden ze in plaats van vlees, gebakken ganzen-ei. Was erg lekker allemaal.

Bij de familie Holster gaan ze wat problemen krijgen met Aart, want hij toonde vandaag behoorlijk wat grensoverschrijdend gedrag. The Voice is er niets bij.
Het ene moment fietste hij in Frankrijk, even later in Duitsland en vlak daarna weer in Luxemburg en dat ging een paar keer zo. Ik ben er ook maar in meegegaan.

Ook vandaag weer de hele dag langs de Moezel, waarbij op het laatst, aan de ene zijde van de rivier Duitsland ligt en aan de andere zijde Luxemburg.
Steek je een brug van 100 meter over, dan spreken en schrijven ze aan de ene kant Duits en aan de andere kant Frans of Luxemburgs (onverstaanbaar dialect).

Om een uur of 4, arriveerden we bij het geboekte hotel Saint-Nicolas (€ 94,--).
Geboekt via Airbnb, we dachten een privékamer bij een particulier, zo werd het ook gebracht, waar het bleek een keurige hotelkamer met 2 aparte bedden.

Een wereld van verschil, de Duitse reinheid, wat betreft parken, bermen, etc. Vergeleken met die Franse voorzieningen, maken ze er daar wat meer van.

Direct na aankomst in het hotel, heb ik alle remblokken vervangen, het werd bijna metaal op metaal, dus hoog tijd.

Gereden afstand: 95 km
Cumulatief: 1.157 km
Gereden tijd: 5:30 uur
Gemiddelde snelheid: 17,19 km/h

Idd Guus dit was een geweldig "ongeremd" verhaal. Klasse leuk om dit mee te lezen