Dag 13: Alora - Malaga 41 km

Spanje, Malaga

Vandaag de 13e dag. Bijgelovig? Toch niet, maar dit was niet een dag waar ik goede herinneringen aan heb.
In het restaurantje waar ik gisterenavond at, bekroop me al een beetje een onbehaaglijk gevoel; mijn wijnglas was beduimeld, het hele sfeertje was een beetje op het randje, alles zag er wat smoezelig uit. Toch waren er volop mensen aan het borrelen en tapas eten. Omdat het nog vroeg was, rond 20:30 uur, was de keuken nog niet open en waren er alleen nog tapas te krijgen. Omdat ik onderweg altijd vroeg naar bed wil, besloot ik niet op de kok te wachten.
O.a. had ik koude gamba's genomen. Op zich wel smakelijk gegeten. Daarna bijtijds naar bed. Ik had met de patron afgesproken, dat ik beneden om 7:30 uur zou ontbijten, nadat hij had aangeboden om mijn ontbijt op mijn terras te serveren, wat me dan nog wat fris leek .
Kreeg ik me daar toch buikpijn midden in de nacht. Gelukkig grensde mijn badkamer aan de slaapkamer (is soms wel eens op de gang).
Ik heb ongeveer de halve nacht op het toilet doorgebracht met enorme buikloop. En zo ziek als een hond. Ik had zelf wat Imodium bij me, maar dat was bij het aanbreken van de ochtend op. Ik kon mijn bed niet uit en pas rond 9:30 uur had ik daar moed genoeg voor verzameld. De patron bleek al een beetje ongerust te zijn.
Toen hij mijn probleem vernam, vertelde hij met handen en voeten, dat er verder op in de straat een apotheek was.
In het Spaans is Imodium ook Imodium, dus ik kon "veilig" op weg. Imodium geneest niet, maar legt je darmen stil. Toch onderweg nog een keer "de bosjes" in gemoeten.

Gelukkig was het maar een stukje van 41 km, en ook nog grotendeels dalend.
Onder prachtig zonnige omstandigheden naar mijn gereserveerde appartement midden in het centrum gefietst.
Met de gezondheid ging het langzamerhand ook wat beter, zodat ik nog even de gezellige stad in kon.
Eind van de middag mijn fiets weer ingeleverd bij de fietsenwinkel.