Dag 4: Guadahortuna - Jaén 95 km

Spanje, jaen

Vanmorgen bij opstaan goot het en dat bleef aanhouden tot 8:30 uur. Om 9:00 uur vertrokken.
Fiets uit de feestzaal gehaald, ontbijt aan de bar, waarbij de barman me een Cognac aanbood om een beetje voor te verwarmen.
Hij snapte niet, dat ik die afsloeg; rare jongens die Nederlanders. Een mooie kamer, diner en ontbijt, voor E 33,--. Prettig geprijsd land.
Vandaag uitgekeken naar een nieuwe regenjas, eentje die waterdicht is. Die blijken ze in Spanje niet te verkopen; als het regent, gaan ze gewoon naar binnen.

Weer 4 graden bij vertrek. De hele dag met handschoenen aan gereden. Maar het bleef droog, zodat ik van de prachtige panorama's van de Sierra Nevada kon genieten.
Dat is het mooi van fietsen; je kan heerlijk om je heen kijken en alles in je opnemen. Geestelijk ook zeer ontspannend, gedachten kunnen heerlijk op de loop gaan.
Zou een mooie therapie kunnen zijn voor mensen met een burn-out. Soms zat ik zo hoog, dat ik door de wolken fietste.
Aankomst in Jaén om 16:00 uur. 3 Kwartier moeten zoeken naar een hotel. Uiteindelijk een gevonden, wat bij het station hoorde. E 40, -- per nacht, incl. ontbijt in de stationsrestauratie. Fiets mocht mee op de hotelkamer van het meisje achter de balie, toen de manager even weg was. Wel opschieten, want als hij terugkwam en het zag, zou ze op haar kop krijgen.