Dag 5: Castellini in Chianti - San Baronto 79 km

Italië, Castellina in Chianti

Vandaag hebben we het weer, waar ik voor gekomen ben: de hele dag droog, 18 tot 21 graden, in het begin licht bewolkt, daarna rest van de dag zon!
De een na laatste dag in Toscane. Het landschap wisselt steeds, prachtige glooiende heuvels (die verraderlijk steil zijn) en hele diepe vergezichten! Tussen de middag geluncht in het dorpje Vinci, ja waar Leonardo geboren is. Een aardige toeristische trekpleister aan het aantal tourbussen te zien. Hotel Leonardo, restaurant Leonardo, slagerij Leonardo, garage Leonardo, bakkerij Leonardo, en zo nog veel meer.

Onderweg roze beklede lantaarnpalen, roze ballonnen, etc. Vanmorgen is hier de Giro d'Italia gepasseerd.
Eindelijk kamperen. Ik zet mijn tent op, op camping Eco Barco Reale. Omdat het nog voorseizoen is, betaal je alleen voor de persoon, niet voor de tent. (€ 7,75 incl. toeristenbelasting). Het meisje van de receptie brengt me met een golfkarretje naar mijn plekje. Na opzetten van de tent, douchen en omkleden ga ik om een biertje in de bar van de camping. Alles is hier in roze sfeer, een heleboel mensen uit het dorp zitten er ook en kijken naar de finish van de etappe van de Giro d'Italia. Nibali is in dorpje geboren en iedereen is fan.

Voor morgenochtend broodjes op de camping besteld, dus daar hoef ik dan niet verder achteraan.
Triptijd 5 uur, Gemiddelde snelheid 15,69 km/h. Cumulatief 414 km.