Dag 9: Sevilla

Spanje, Sevilla

Ik ben niet zo'n stadsmens en af en toe ook wel een cultuurbarbaar, maar nu ik hier toch ben, wil ik Sevilla dan wel uitgebreid verkennen. Er zijn tenslotte hele volksstammen die van uit Nederland, maar ook van uit de rest van de wereld een stedentrip naar Sevilla maken, omdat het er zo mooi is.
Dus 's-morgens bijtijds naar het station gelopen en een trein naar Sevilla genomen.
Zoals verwacht, was ik daar niet de enige. Vroeg in de ochtend gaat het nog wel, maar later op de dag . . . Het is een geweldig mooi stad, maar zo vreselijk druk, dat je in drommen door de straten loopt.
Precies de reden, waardoor ik steden meestal mijd. Alle mogelijke wereldtalen hoor je er, groepen Chinezen met gids, Amerikanen, alle Europese nationaliteiten, etc.
En dan is het nu nog het laagseizoen, wat moet dat in de zomer wel niet zijn.

Na alle highlights bezocht te hebben, op het eind van de middag weer de trein terug naar Dos Hermanas, waar ik op een terrasje heerlijk in de zon van een biertje een beetje kon bijkomen van de hectiek. Met het besef, dat ik toch meer van de natuur houd dan van cultuur, als het zo druk extreem wordt bezocht. Dan is het meer een kermisattractie.