Dag 6: Pazin ((Cro) - Cres (Cro) 65 km

Kroatië, pazin

Rond 9:00 uur vertrokken, samen met Hein en Marike, de Nederlanders met de tandem, die ik gisteravond had ontmoet. Zij zijn met de auto naar Trieste gereden, tandem uitgeladen en vandaar de Balkan kustroute opgepakt.
We hadden een pittig tochtje naar Brestova, voor de veerboot naar het eiland Cres. De veerboot deed er een half uur over.

Ondanks de weersvoorspelling van 28 graden, werd het toch weer 31 graden C. Gelukkig was er wat verkoelende wind.
Aangekomen op eiland Cres, moesten we eerst 10 km klimmen á 7 km/uur, waarna het redelijk vlak werd. Eind van de middag bereiken we camping Kovacine ( € 20,50) bij de hoofdplaats Cres. Morgen start het laagseizoen en dan zullen de prijzen behoorlijk zakken.
Dit was ook weer een camping, met meer (tijdelijke) bewoners dan de vaste bewoners van mijn dorp Kwadendamme.
De camping lag aan zee en op het eind liep die uit op een strandje. Ik had nu voor het eerst op mijn fietstochten een zwembroek mee,
dus heerlijk aan het strand gezwommen.

Vermoedelijk dankzij de hitte, had ik totaal geen honger en moest ik mezelf dwingen een maaltijdsalade op te eten. Ik zal onderweg toch de nodige energie nodig hebben.