Dag 11: Kastela (Cro) - Split - Stobrec (Cro) 28 km

Kroatië, Kastela

Deze dag wordt een rustdag. Na eerst heerlijk te hebben uitgeslapen, besloten om morgen de veerboot naar het eiland Korcula van 10:45 uur vanaf Split te nemen.
Om ook Split nog te bezoeken, ga ik na de middag op gemakje de tent afbreken, inpakken en op weg naar Split, wat ongeveer 18 km verderop, langs het water ligt.
Heel lang geleden zijn we, toen we op vakantie waren op het eiland Hvar in het toenmalige Joegoslavië, ook in Split geweest.

Vlak bij de ferry naar Korcula zou een camping zijn; de stadscamping van Split. Toen ik daar echter aankwam, bleek die niet meer te bestaan. Het terrein was er nog wel, maar geheel leeg en verlaten. Dus dan maar naar een camping van Porec, 9 km naar het zuiden. Dwars door de mooie stad Split gefietst, waar het veel te druk was en
waar alle nog na de oorlog van 25 jaar geleden, overgebleven historische panden, aan de voorzijde volledig werden gedomineerd door terrasjes. Toch wel een beetje desillusie. Bij mijn vorige bezoek, 40 jaar geleden was dat heel anders.

Alvast maar tickets gekocht voor de overtocht van morgen. Wat opviel, was dat er erg veel Nederlanders in en rond Split waren.