Dag 16: Oberwesel (Dld) - Königswinter (Dld) 100 km

Duitsland, Rolandswerth

Heerlijk geslapen aan het water, met het steeds aanwezige kabbelen. Heel de nacht ging de scheepsvaart op de Rijn door. Dit ondanks dat alle betonning onverlicht is.
Lekker dat zoemende geluid van scheepsmotoren.
Wat opviel, is dat zeker 80% van de binnenvaarders Nederlanders zijn.
Alle soorten ladingen worden vervoerd: oud ijzer, containers, olie, steenkolen, etc.

Alle fietsers hadden de wekker op 7 uur gezet, behalve Trudi, die kwam om 7:05 uur al terug met warme broodjes van de Rewe 300 meter verderop.
Na een gezamenlijk ontbijt met koffie en thee, ging ieder om een uur of 9 zijns weegs.

Mijn route was hoofdzakelijk Noord, met de daarbij horende flinke tegenwind.
Grotendeels langs de Rijn over niet al te beste fietspaden.
Bij Koblenz komt de Moesel uit in de Rijn, die krijgt dus steeds meer water ter verwerken.

Wat hier ook opvallend is: automaten met binnenbanden in allerlei maten, dus beschikbaar 24/24 en 7/7.

Rond 17:00 uur aangekomen op camping bij Rolandswerth, weer direct aan de Rijn gelegen. Helaas staan de caravans en campers aan het water en de tenten op een veldje er 80 meter vandaan.

Naast mij staan een jonge Duitse vrouw en een Deens/Frans echtpaar van mijn leeftijd, die van hun woonplaats in Frankrijk naar de geboorteplaats van haar in Denemarken fietsen.
Nog lekker even genieten in de zon met een koude Gaffel Kölsch, een lokaal biertje.
Typisch dat ze eigenlijk alleen maar halve liters hebben; maar het resultaat daarvan is bij de gemiddelde Duitser zichtbaar. Het zijn bijna allemaal motorrijders.
(ze bewaren hun motorhelm onder hun shirt).

Afstand: 100 km Cumulatief: 1.524 km
Rijdtijd: 6:40 uur

Leuk om te lezen Guus. Je fietst behoorlijke afstanden per dag, dat doe ik je niet na.

Marijke van der Linde 2023-05-22 21:52:13

Het mag dan soms koud zijn Guus, het loopt best lekker. Met al het water waar je langs fiets, begint je zeilhart vast ook alweer een beetje te spreken. Nog een paar flinke trappen en je bent terug. Daar ligt Je schip, denk ik, al net zo driftig aan zijn touwen te rukken, als jij op je pedalen stampt. Een uitdagend volgend avontuur lonkt!

Aart 2023-05-23 11:13:07

Je gaat als een speer Guus. Erg leuk om je fietsavontuur te volgen. Nog veel succes en veel plezier!!

Cobie 2023-05-23 15:56:51

Erg leuk om je avonturen te volgen. Je rijdt behoorlijke afstanden per dag. Als je zo doorgaat, ben je of eerder terug dan wij😋. Lijkt me best zwaar. Knap hoor. Fijn dat je niet meer zo'n last van je rug hebt. Vooral veel plezier onderweg!

Charley 2023-05-23 18:55:21

Ja Aart, het loopt allemaal wel lekker, en toch relaxed. En ja, dat zeilen, daar heb ik ook al weer zin in. Is weer een heel andere wereld dan.

Guus 2023-05-23 20:36:46

Wanneer komen jullie terug Charley? Ik verwacht dit weekend wel thuis te komen, als er niets tegen zit. Nog viel Spass in Griekenland!

Guus 2023-05-23 20:38:28

Dank je Cobie!

Guus 2023-05-23 20:39:03

Ha Marijke, valt wel mee hoor met die afstanden, het gaat allemaal heel relaxed. En het is helemaal vlak. Groeten!