Dag 13: Postup (Cro) - Slano (Cro) 82 km

Kroatië, Postup

Vandaag eerst over een grijze weg over het eiland Peljesac naar het plaatsje Trpanj , waar een veerpont vertrekt naar Ploce op het vasteland. Zoals gewoonlijk moest er weer veel worden geklommen. bij aankomst in Trpanj moest ik een uurtje wachten op de ferry.

Na aankomst in Ploce weer op weg. Na een poosje was het tijd voor de lunch, die ik in een bushokje gebruikte, lekker even zitten op gemak.
Na enige tijd kwam er een andere vakantiefietser langs (je herkent ze altijd aan volle Ortlieb fietstassen en stevige fietsen). Hij stopte, informeerde "Where are you from?" zoals dat gebruikelijk is en het bleek ook een Nederlander te zijn.
Na de lunch zijn we samen verder gefietst. Hij bleek Eric te heten, al twee en halve maand onderweg en reed nu ook richting Griekenland.

Eric was al veel vroeger dan mij op pad en stopte eerder en ik reed door naar een camping (€ 9,--) in Slano, 1 1/2 uur verderop.
We passeren de grens naar Bosnië en Herzegovina en ik een aantal uren later weer de grens naar Kroatië.
We spraken af, om ook morgen samen te fietsen; hij zou me ophalen in de buurt van mijn camping.