Dag 11: Charmes - Arry

Frankrijk, Arry

Vandaag gaan we de hele dag langs de oevers van de Moezel fietsen, oftewel de Moselle, zoals die hier heet. Het wordt maximaal 18 graden, beetje zon en de wind tegen.
En we gaan de 1.000 km van deze tour overschrijden!

We rijden door de buitenwijken van Nancy, ook steeds langs de rivier.
Onderweg heb ik nog een Fransman een Nederlandse vloek geleerd, toen hij een van zijn 2 honden niet in bedwang kon houden, waarbij ik de hond aanreed en mijn kettingkast wat verboog. Ik bleef zelf gelukkig overeind. Achter me hoorde ik de Fransman zijn hond Frans leren vloeken; de Franse manier van opvoeden blijkbaar.

Er zat veel stuifmeel in de lucht en pluizen van bomen, wat geregeld in mijn ogen kwam en vervelend prikte. Bij Aart kwam het ook in neus en keel, dus die was steeds aan het snuiten en kuchen. Na de middag hadden we veel minder bomen en was dat klein leed ook weer achter de rug. Iemand met hooikoorts, zal het hier niet naar zijn zin hebben.

Vandaag zat het venijn in de staart. Gisteren hadden we, ook weer met moeite via AirBnB een kamer in een B&B kunnen vinden, omdat vrijwel alles vol zat.
Het is in het kleine dorpje Arry, zonder overige voorzieningen, maar wel met 2 gites en wat B&B's. We moesten er hevig voor klimmen, maar het is wel de moeite waard; erg mooi huis. De eigenares wil vanavond wel wat eten voor ons bereiden, ze had het over BBQ en omdat ik vegetariër ben, gaat ze wat doen met eieren. Ik ben benieuwd.

Gereden afstand: 98 km
Cumulatief: 1.062 km
Rijdtijd: 5:28 uur
Gemiddelde snelheid: 17,97 km

De eerste 1000km zit er op. Proficiat mannen🎉🎉

Jaap van der Kamp 2022-05-28 18:02:51

Dank je, voor ons ook een leuke mijlpaal

guus.fietst 2022-05-28 18:07:54

Nou wat een vrolijke kopjes vandaag😀zo te zien hadden jullie het goed naar de zin!

marian 2022-05-28 21:57:53

Leuke foto van jullie samen. Gelukkig overeind gebleven na aanrijding met de hond ;) Jullie maken genoeg mee!