Dag 2: Saintes Maries de la Mer - Villeneuve de Avignon

Frankrijk, Saintes Maries de la Mer

Na een goede nachtrust, samen in een gelukkig heel breed 2-persoonsbed, konden we om 8:00 uur bij onze in de garage gestalde fietsen. Bij de bakker 100 meter verder op, koffie gedronken. Ontbijt op een bankje aan het Middelandse Zee strand Zee. Daarna op gemak op weg. Vele kilometers door de Camargue, met rijstvelden, flamingo's, zwarte ibis en veel (tamme) witte paarden in maneges. Het is rond de 30 graden C, we hebben iets wind tegen en daardoor wat verkoeling. Aart heeft vooraf niet zo veel gefietst, maar hij fietst flink door, zonder enig probleem.

Grote delen langs de Rhône, paar keer overgestoken, met als hoogtepunt de Pont sur d'Avignon. Na 88 km arriveren we bij hotel La Ferme, waar ze ook een mooi zwembad hebben en bar met koud bier. Ik ga eerst even heerlijk afkoelen in het zwembad, waarna we op het lommerrijke rustige terras een paar biertjes drinken. Om 19:30 gaat het restaurant open en gaan dan een hapje eten.

Gereden kilometers: 88 km
Cumulatief: 139 km

Foto's volgen later

Zo te lezen is de eerste dag goed verlopen, met als eindpunt een lokatie die je iedere dag wenst. Veel succes.