Dag 9: Hofkirchen (Dld) - Straubing (Dld) 71 km

Duitsland, Straubing

Gisteravond begon het om 21:00 uur te regenen en het stopte om 9:30 uur vanmorgen.
Mijn wekker liep af om 7:00 uur, maar ben lekker in bed blijven liggen tot 9:00 uur.
Ik stond vlakbij een jong Zwitsers stel, die met hun 2 kinderen van 8 en 10 jaar op de fiets onderweg zijn naar Istanbul. Ze hebben er een half jaar voor uitgetrokken.

Ze hadden nog geen idee welke route ze zouden rijden en ik heb ze de gegevens van de Sultanstrail gegeven en daar hadden ze we oren naar, autoluwe route en niet te veel bergen. Vooral met kinderen belangrijk. Zij fietsen ongeveer 30 km per dag.

Vanaf lunchtijd ben ik de rest van de middag opgereden met een Duitse fietser, die van Passau naar Hamburg, waar hij woont, rijdt. Was zodoende een gezellig tochtje. Hij had voor heel zijn tocht vooraf al hotels geboekt. Onderweg 2 keer een buitje van een paar minuten. Het aangekondigde onweer bleef uit.

Om 17.00 uur op de camping in Straubing aangekomen. Daar stonden op het tentenveldje nog meer fietsers; 2 Duitse meisjes die samen rijden, een Schots echtpaar en ook nog een Nederlandse motorrijder.

We hebben gezellig samen gegeten met de Schotten en de Nederlander. De Nederlander was in Roemenië geweest en de Schotten gaan richting Turkije. Ze zijn eind april vertrokken en mogen vanwege de Brexit maar 90 dagen per jaar buiten de GB verblijven, dus die zijn daar mooi klaar mee.

Als het weerbericht klopt, gaat het pas morgen om 14:00 uur weer regenen.

Afstand: 71 km Cumulatief: 790 km
Rijdtijd: 4:40 uur

Hoi Guus, gaat het beter met je rug? Leuk andere mensen te ontmoeten en zo stoer van het Zwitserse echtpaar met jonge kinderen. Heel veel fietsplezier komende weken. Succes!!

Elsa 2023-05-15 21:41:39

Dank je Elsa, ik kan vanaf vanmorgen weer een beetje normaal lopen, in plaats van strompelen. Staan, bijv. bij balie, tandenpoetsen, etc. is niet echt lekker, maar er zit vooruitgang in.