Dag 3: Henneveux (B) - Boulogne (F) - Beaurainville (F) 91 km

Frankrijk, Henneveux

Wakker geworden om 7:00 uur. Buiten is het steenkoud en zeiknat. Gelukkig is mijn luchtbed goed vol gebleven. Mag trouwens wel ook, een Exped luchtbedje van € 130,--.
Tijdens het inpakken van de tent kreeg ik gewoon zere vingers van de kou. Om 8:45 uur op weg, met lange broek, shirt, trui en windjackje. De zon ging al vroeg schijnen, dus kon ik al snel een laagje kleren afpellen. Eerst maar even naar Boulogne. Een vrijwel lege jachthaven, deels doordat het seizoen een eind over is en deels, door de Corona-maatregelen.

Vervolgens verder via Desvres, langs de schilderachtige watermolen in Inxent. Om 16:30 uur gearriveerd op camping De la Source in Beaurainville. Mijn buurman is de Franse solofietser Alain, waarmee ik 's-middags een biertje drink. Toevallig is het zwaar bier van 10% en ook nog een halve liter. Voor Alain teveel van het goede zegt hij, maar hij drinkt het wel op. Ook hier is er weer geen restaurant. In het stadje is alleen een pizzeria en die is op woensdag gesloten. voor de derde opeenvolgende dag een koude salade. Nu vind ik dat wel lekker hoor, maar geen 3 dagen achter elkaar. Het is wel een mooie en niet te koude avond.

Afstand: 91 km. Cumulatief: 320 km.