Dag 8: Lora del Rio - Dos Hermanas 96 km

Spanje, Dos Hermanas

Na een ontbijt in de bar van het hotel, om 8:30 uur vertrokken. Het is gelijk al zonnig en dat zal de gehele dag zo blijven.
Ook is het traject zowat de hele dag vlak met nauwelijks hellingen.
Rond 14:30 uur rijd ik Sevilla binnen. door de hele stad zijn groene fietspaden aangelegd. In combinatie met OSMAnd navigatie, goed te doen.
Sevilla is een vrij chique stad, veel villa's, ommuurde tuinen, etc. Aan de rand van de stad, terwijl ik stapvoets fiets, met mijn GSM voor navigatie in de hand,
sla ik over kop; in de voorrem geknepen. Gelukkig geen lichamelijke of materiële schade.
Na ca. 1 1/2 uur, rijd ik de stad weer uit. Op advies van Paul Benjaminse, overnacht ik in een hotel in een dorpje verderop, Dos Hermanas. Daarmee ontloop je de grote drukte en deze is ook aangenamer geprijsd, dan in Sevilla zelf. Dos Hermanas heeft een station, zodat je van daar uit, weer naar Sevilla kan, voor
een stadsbezoek.

Dos Hermanas rijd ik om 10:00 uur binnen, vind een kamer in hotel El Emigrante, waar ik E 21,-- betaal, excl. ontbijt.
Morgen staat Sevilla op het programma.