Dag 7: Macon - Seurre

Frankrijk, Seurre

Na een natte en hete dag gisteren en een overnachting in een weghotel, vangt vandaag de dag aan met bewolking en een aanmerkelijk lagere temperatuur. We doen windjackjes aan en zitten rond 8 uur op de fiets. Al snel fietsen we weer langs de boorden van de Saône.
Heel vaak mee-meanderend met de bochten van de rivier. Wat opvalt, is dat de meeste landbouwproducten, al in verder stadium van groei zijn, dan in Zeeland.
We zien hoofdzakelijk traditionele landbouw, vandaag geen druiven of zonnebloemen.
Aart met zijn achtergrond in de agrarische sector, weet daar van alles over te vertellen.

Voor het eerst een venijnig klimmetje van een paar honderd meter.
Tot ruim na de middag is het wat bewolkt, wind tegen, maar rond 13:30 uur is er volop zon.

Rond 15:00 uur komen we langs een dorpje met een paar hotels, maar we vinden het nog te vroeg om te stoppen. Het volgende hotel ligt in Seurre en is hemelsbreed 16 km verder, maar dat blijkt over de weg 21 km te zijn. Als we er om 16:00 uur aankomen, blijkt het een gesloten bouwval te zijn. Via Booking.com, regelen we een paar honderd meter verder we een appartementje (€75,--), met woonkamer met goede slaapbank, keuken, slaapkamer en badkamer. Er is een goede koffiemachine en restaurant en winkels zijn in de nabijheid.

Gereden kilometers: 112 km
Cumulatief: 642 km
Gereden tijd: 5:47 uur
Gemiddelde snelheid: 17,35 km/h

Weer ontzettend leuk om te lezen! En ook onder de indruk van de afstanden die jullie dagelijks afleggen