Dag 2: Hann. Münden - Polle (100 km + 10 km naar terrasje)

Duitsland, Polle

Vandaag gaat het dan echt beginnen. We willen ontbijten om 7:30 uur, maar dat was voor de gastheer veel te vroeg, hij dacht meer aan 9:00 uur. Maar we konden het ook zelf klaarmaken in de keuken, hij zette alles van te voren klaar. Zodoende zaten we zoals gepland om 8:00 uur op de fiets.
Het zou een prachtige zonnige dag worden, met ietsje tegenwind, wat iets verfrissing gaf.

Deze week fietsen we de Weser Rad Weg. Vorig jaar in Duitsland uitgeroepen tot Fietsroute van het jaar. Hij zou volledig vlak zijn. De route loopt van Hann. Münden tot Cuxhafen aan de Noordzee.
Wat voor de routemakers volledig vlak inhoudt weet ik niet, maar we kregen toch aardig wat weliswaar korte, maar toch wel pittige klimmetjes voor de kiezen. We hadden vandaag 460 hoogtemeters! Maar het is hier wel een schitterende omgeving, prachtige vergezichten.

De tocht leidt langs het riviertje de Weser, waar een sterke stroming loopt, soms direct langs het water, soms een kilometer het land in. Flink slingerende weggetjes, altijd autoluw, vaak fietspaden. Redelijk goede bewegwijzering. Bij enige twijfel wordt je direct door hulpvaardige Duitsers aangesproken om je hulp met de navigatie te bieden.

Rond 16:00 uur komen we aan in Polle, waar met met een kleine gierpont aan de andere kant van het riviertje een appartement hebben gevonden via Booking.com. (92). De eigenaresse belde op, om te zeggen dat de kamers pas om 18:00 uur gereed zijn, zodoende nog naar een dorpje verderop gefietst naar een terras waar we een paar biertjes en een hapje eten regelen.

Dus hebben we nu elk een eigen kamer met 2-persoonsbed, dus Aart mag snurken zo hard hij wilt.

Leuk om jullie zo weer te volgen. Het is een prachtig landschap zo te zien. Heel veel plezier samen.

Cobie 2024-05-12 23:58:30

Dank je Cobie! Inderdaad prachtig landschap hier.

guus.fietst 2024-05-13 06:56:11

Een hele leuke sportieve week gewenst! Leuk om te volgen! Groetjes!

Els 2024-05-13 14:42:02

Dank je Els, gaat wel lukken denk ik.