Dag 12: Dollstein (Dld) - Aurach (Dld) 104 km

Duitsland, Aurach

Tjonge, wat was het vannacht koud! Het was 3 graden C., gemeten op 1,50 m hoogte.
Ik geloof dat ik totaal niet geslapen heb. Mijn slaapzak blijkt niet toereikend voor dit soort temperaturen. Ik had mijn pyama aan, lange stretch broek erover, gewone sokken waarover skisokken, een trui, mijn jas, ook nog een binnenslaapzak in de slaapzak en dan nog was ik verkleumd.
Volgende keer op deze tijd van het jaar een 4 seizoenen slaapzak mee.

Mensen liepen op de camping bijna allemaal met ijsmutsen op.

Nauwelijks uitgerust dus op weg. Zoals het gisteren de dag met de mooiste omgeving was, was het vandaag tot nu toe de zwaarste. De eerste 60 km vrijwel uisluitend gravel, die niet van de beste kwaliteit was. En verder behoorlijk wat klimwerk, vaak ook met de wind flink tegen.
Die tegenwind kwam doordat er zoveel lussen gereden moest worden, om hoge rotsen etc. te omzeilen. Ik heb dan vandaag wel 104 km op de teller, maar hemelsbreed is dat hooguit 50 km, vanwege die enorme lussen.

Ik had gedurende de dag al besloten, om vanavond niet te kamperen, het wordt vannacht 5 graden C., dus dan slaap ik weer niet en er zijn grenzen aan je incasseringsvermogen.
Maar het is een lang hemelsvaartweekend, dus het kostte nogal wat moeite om iets te vinden.
Het gebied waar ik vandaag reed is behoorlijk toeristisch, veel rugzakwandelaars, kanoërs, fietsers, etc. Grote recreatieterreinen tjokvol, dus alle accomodaties bezet.

Een eind buiten die toeristische omgeving in een motel online een appartementje geboekt. Was nog een hele toer, omdat mijn creditcard eerst niet werd geaccepteerd en er is geen receptie. Bij bellen een bandje dat het kantoor gesloten was vanwege hemelvaartsdag. Uiteindelijk toch gelukt, dus vannacht even goed bijslapen. Daarna hoop ik weer te kunnen kamperen, want dat is toch het leukste en je ontmoet vaak interessante mensen.

Afstand: 104 km Cumulatief: 1.089 km (vandaag de 1.000 km overschreden!)
Rijdtijd: 6:56 uur

Knap hoor Guus. Na zo'n koude slapeloze nacht toch nog zoveel zware kilometers afleggen. Ik heb bewondering voor je prestaties. Heel veel succes nog met de fietstocht.

Cobie 2023-05-19 19:22:21

Dank je, zijn gewoon de omstandigheden waarnaar je je moet schikken. Jullie ook veel plezier weer in Griekenland!