Dag 10: Anjeux - Charmes

Frankrijk, Charmes

Gisteravond geprobeerd om ongeveer 80 km verderop via Booking.com een overnachtingsplaats te regelen, maar er is in een straal van 100 km werkelijk niets beschikbaar. Alles vol geboekt. Toen een poging gedaan via Airbnb en in Charmes, wat op de route ligt, bleken nog 2 mogelijkheden vrij. In beide gevallen betrof het een particulier woonhuis, waarvan de eigenaar kamers verhuurde. Gelijk vastgelegd uiteraard.

Na het ontbijt in de B&B zaten we om 8:30 uur op de fiets. Het was fris, wat bewolkt, maar ideaal fietsweer. We zijn nu de hele dag in de Vogezen en rijden langs het Canal des Vosges.
Mooi, maar beetje veel van hetzelfde. Het kanaal heeft wel zo'n 30 sluisjes schat ik, waarvan sommigen heel dicht achter elkaar, maar zeer weinig schepen of jachten. Gedurende de hele dag hebben we één motorjacht gezien.

Ik herinner me de Vogezen van eerdere bezoeken als bergachtig, maar hier is het ongeveer vlak.

Na de noodrantsoenen weer te hebben aangevuld en een heerlijke picknick, komen we al om 14:15 uur aan bij de gereserveerde kamer. Eigenaar Ben blijkt een typische, maar wel heel aardige kerel. Hij speelt een stukje accordeon voor ons en er staat ook een piano in de gezamenlijke zitkamer, dus wellicht vanavond nog wat muziek. Er logeert ook nog een Franse vrouw, een Duitse vrouw en er komt later op de dag nog een Nederlands stel.

Vlakbij is een restaurant, dus vandaag kunnen we wel normaal eten.