dag 6: Bad Rodach - Wirsberg (101 km)

Duitsland, Wirsberg

Afgelopen avond en nacht heeft het behoorlijk geonweerd en geregend. Mijn tentje blijkt goed waterdicht. Om 7:30 uur was het droog, dus toen uit bed. De tent wat uitgeschud, maar toch nog behoorlijk vochtig ingepakt. Rond 8:55 uur de fiets op, temperatuur 18 graden en droog. Het bleef de rest van de dag lekker van temperatuur, half de middag werd het wat drukkend en eind van de middag brak er echt noodweer uit, waar ik nog 1 1/2 uur door moest fietsen. Met regenpak en laarzen goed droog gebleven.
Doordat het wegdek hier vaak lager ligt, dan het aangrenzende land, spoelde er veel slib en modder over de weg. Bijna niet te fietsen.
Overnacht in de jeugdherberg in Wirsberg.
Na aankomst hoorde ik, dat er 20 km verderop een trein was gekanteld, doordat deze werd overspoeld door een modderlawine. Wonder boven wonder waren er gelukkig geen doden gevallen.

De gezamenlijk avondmaaltijd was gezellig, met ca. 20 gasten; Duitse en Italiaanse families, allen 45+ en een Nederlands backpack-meisje.
Geslapen in 2-persoonskamer voor mezelf, incl. warme maaltijd en ontbijt voor € 36,--.
Even luxe bijkomen van zo'n natte dag
Afstand: 101 km.
Cumulatief: 488 km.
Triptijd: 6:05 uur.
Gemiddelde snelheid: 16,62 km/uur.