Dag 18: Obrick - Remich 122 km

Luxemburg, remich

De wekker weer op 6:30 uur gezet. De campingbaas bleek nog al zuinig: zet een half uur voor je gaat douchen de boiler aan en daarna gaat hij weer uit, moet je dus reserveren. Rare gast, woont in een groot huis grenzend aan de camping. 's-Morgens ging hij in zijn pyama op de camping zijn hondje aan de riem uitlaten. Het beestje deed zijn ontlasting gewoon in het gras, waar iedereen loopt, zijn baasje heeft hem nog steeds aan de riem, zit er rustig op te kijken en ze lopen weer verder en hij laat het gewoon liggen. Ook dat is merkwaardig, omdat bijna alle Duitsers uiterst vriendelijk zijn, netjes, schoon en gastvrij, ze doen hun best voor de klanten, deze was waarschijnlijk een bastaard van een Franse vader of zo.

Gelukkig was de kerel bereid om de zij-poort te openen, zodat ik niet weer 7 km moest omrijden. Hij reed met zijn auto, in zijn pyama, de paar honderd meter naar het hek.
Niet een camping om aan te bevelen.

Om 8:00 uur op weg. Veel pittige klimmetjes, rugpijn, pijn aan zitvlak; blijkbaar gaan de jaren tellen. Ook nog flinke wind tegen en bloedheet. Ik fiets een hele tijd langs de Moezel, waarbij de ene oever Frankrijk is en de andere oever Duitsland. Toevallig kom ik langs een leuke camping aan de Duitse zijde (€ 14,--) en besluit daar te stoppen.
Naast mij staat een wat contact-schuwe Nederlandse fietser, die zijn fiets in zijn tent zet en om 20:00 uur gaat slapen (BBQ-weer) en aan de andere kant een Nederlands meisje, die de GR-route vanaf Nederland naar Rome loopt in etappes. We hebben naast de tentjes een picknicktafel onder een afdak (met stopcontacten om je telefoon te laden) en er wordt een avond gezellig gekletst en ervaringen uitgewisseld.

Triptijd: 7:22 uur, gemiddelde snelheid: 16,65 km/h.