Dag 13: Chur - Rorschach 111 km

Zwitserland, Rorschach

Vanmorgen nog in Zwitserland. Om 9:00 uur met regen vertrokken. Die zou aanhouden tot 15:00 uur. Vrijwel het gehele traject was vlak. De route volgt de Rijn en het laatste stuk langs de Alte Rhein. Halverwege de dag een groot stuk door Liechtenstein gereden, dus het derde land, een aantal keren door Oostenrijk, het vierde land en voor vandaag weer geëindigd in Zwitserland, in Rorschach, aan de Bodensee. Onderweg zie ik, gewoon langs het fietspad, een "fahrrad-servicestation", een kastje, zonder slot, waarin allerlei gereedschap om je fiets te kunnen repareren. Dat zou in Nederland niet lang gevuld blijven vermoed ik. Hele stukken langs rivieren gereden.
Aankomst op camping Idylle om 18:00 uur, terwijl het regende. Eerst maar eens gegeten in het restaurant van de camping. Om 19:30 uur was het droog en toen de tent opgezet.
Vanaf nu, worden er een aantal droge dagen droog weer met hogere temperaturen voorspeld, dat geeft moed.

Op de camping staan ook nog 2 Nederlandse jongens, die onderweg zijn naar Firenze en een Oostenrijkse stoere fietser, met wat stoere praat, maar die op een trekking-e-bike blijkt te fietsen. "maar de motor niet gebruikt". (de volgende dag passeert hij me onderweg, met een gangetje van zeker 25 km/uur, met nauwelijks ronddraaiende pedalen).

Triptijd: 6:30 uur, gemiddelde snelheid: 17,10 km/h.