Dag 17: Grobbendonk - Goes/Kwadendamme

Nederland, Kwadendamme

De laatste dag van onze tour. Hoewel we het erg leuk hebben, heb ik er ook weer zin in om naar huis te gaan. Net als gisteren wordt het vandaag zonnig, hebben we de wind mee en is het hele ritje vlak.

Gisteravond heeft Dominique uit Antwerpen een berichtje gedaan, om ergens in de buurt van Antwerpen samen koffie te drinken. We spreken af in Schoten, en ontmoeten elkaar rond 10:00 uur. Na een gezellig gesprek, even bijkletsen over een en ander, vervolgen we elk weer ons pad.

Ook nu rijden we via een knooppuntenroute richting Zeeland. In de buurt van Zandvliet, halen we tussen de bedrijven door, nog even een man uit een steile, redelijk diepe sloot, waar hij was in gevallen en er niet zelf meer uit kon komen. We werden er door een vrouw op getipt, die hem er vanuit haar auto in had zien vallen en snel was gestopt. De sloot had een hoge begroeing met riet. Als zij hem niet had zien duikelen, was hij ongetwijfeld verdronken.

We hebben afgesproken, dat we naar Aart thuis rijden, in Goes, waar Marian ook naar toe komt.
We kregen een heel hartelijke ontvangst van Elsa, die voor allelei lekkere hapjes en drankjes had gezorgd. Later op de avond heeft ze nog pizza's heeft klaargemaakt.
Na een ietwat (te) veel drank, kwam door de gezelligheid, te hebben ingenomen, fiets in de auto geladen en reed Marian me naar huis.

Nog een leuk aardigheidje: Onderweg heb ik een paar keer geteld, onder verschillende omstandigheden, hoeveel pedaalslagen ik maakte over één kilometer. Ik kwam op een gemiddelde van 225 trappen per kilometer. Dat houdt in, dat we in deze tour, 1.656 x 225 = 372.600, afgerond 372.000 pedaalslagen heb gemaakt. Mijn fiets zit nu op ruim 33.000 km, dus de pedalen van mijn fiets heb ik ongeveer 7,5 miljoen keer rond getrapt.

Het was een gedenkwaardige afsluiting van onze tour, waar we met genoegen op terug kunnen kijken. Er is geen onenigheid geweest, er zijn geen ongelukken gebeurd, we hebben onze spullen heel weten te houden, kortweg een succes. Gelukkig konden we navigeren op de GPS van de telefoon met OsmAnd, anders hadden we waarschijnlijk nu nog rondjes in de Camargue gereden, want aan richtingborden doen ze niet zo veel in Frankrijk.

Respect voor Aart, hij doet dit toch maar, op zijn leeftijd, met toch ook wel wat ader- en hartmankementjes. Daar kunnen veel leeftijdgenoten jaloers op zijn.
We gaan hier nog een poosje van nagenieten.

Gereden kilometers: 96 km
Cumulatief: 1.656 km
Gereden tijd: 5:11 uur
Gemiddelde snelheid: 18,49 km/h

Guys dank voor de vanuit het hart geschreven verhalen. Of ik het al 3e man in het wiel mee kon maken. En Ja Aart zijn prestaties we hebben het ook ervaren en.... Dat kan hij nog jaren volhouden. Wat nog belangrijker is nog heel gezellig ook om mee te fietsen en te wandelen. Gaat jullie goed

Jaap van der Kamp 2022-06-04 12:35:22

Dank je Jaap, mede namens Aart. Ik begreep dat jij ook nog al een sportman bent. Wellicht kunnen jullie samen ook nog eens op pad