Dag 17: Molsheim - Obrick 122 km

Frankrijk, Obrick

De wekker loopt af om 6:30 uur. Heerlijk geslapen in mijn tentje. Het wordt vandaag wederom een heel zonnige dag. Na douchen, ontbijten en inpakken, om 8:00 uur op de fiets. Volgens de hoogtekaart in het boekje zou het vrij vlak zijn, maar ik vond het toch nog redelijk veel klimmen en dat bij inmiddels 30 graden C. Rond 15:00 uur was mijn water op ( 2 1/2 liter). Het enige restaurant wat ik tegenkwam, was alleen bereid maaltijden te verschaffen en ze waren niet genegen om koffie en/of fris of bier te schenken. Gelukkig kon ik bij een benzinepomp nog 1 1/2 liter water bijkopen. Halverwege de dag kom ik in het Moezeldal.

Na een dagje zwoegen aangekomen bij camping La Treche in Obrick, volgens de aanwijzingen in het routeboekje. De poort was op slot, er hing een papier op, waarop een telefoonnummer wat je kon bellen en dan kwamen ze open doen. Toen ik belde, weigerde de eigenaresse , die de receptie beheerde, om even te komen "rijd maar even rond naar de hoofdingang". Dat was wel 7(!) km omrijden, maar ze was niet te vermurwen. De volgende camping was pas 25 km verder op, dus toch maar omgereden.

Plaatsje gekregen op de vrijwel lege camping, naast een andere Nederlandse fietser; Peter uit Schiedam. Hij was onderweg naar Rome. Een vroeg gestopte bankdirecteur, die van het mooie leven aan het genieten was. Samen op het restaurantterras van de camping gegeten en een paar biertjes gedronken.

Triptijd: 7:46 uur, gemiddelde snelheid: 15,68 km/h.