Dag 2: Zelarino (It) - Caorle (It) 82 km

Italië, Zelarino

Na ee lange en koude nacht in de pipowagen, pas om 8:00 uur uit bed gekomen. Ingepakt en vervolgens om 8:45 uur op weg. Ik volg nu een route van RouteYou, van Venetië naar Trieste, ongeveer 205 km en vrijwel geheel vlak, met uitzondering van laatste stuk.

Na 5 minuten ben ik bij een supermarktje, waar ik broodjes en kaas koop.
De witte broodjes zijn volledig sturctuur- en smakeloos, de bruine broodjes zijn goed.
Weer een lesje geleerd.

De hele dag schijnt de zon en het het is rond de 27 graden C. Wind is er nauwelijks en geeft een weinig verkoeling.

Onderweg passeerde ik een vakantiefietser lopend met de fiets aan de hand. Het bleek een Oostenrijkse jonge man, die nadat hij een lekke achterband had, zijn beide reservebanden met het opleggen stuk had gemaakt en zijn beide CO2-patronen waren nu ook leeg. Geen plakset bij. Hij was onderweg naar een fietsenmaker 10 km verderop. Ik heb zijn band dus maar geplakt en er weer opgelegd, nu weet hij ook hoe dat moet (zonder bandafnemers).

Rond 16:00 uur aangekomen op camping Altanea bij Caorlo (€ 23,70).
Supercamping met zwembad, speeltuin, bar, restaurant, etc. Vlak aan zee. Mag wel ook voor die prijs.