Dag 17: Gornja Seoca (Mon) - Shkoder (Alb) 67 km

Montenegro, Gornja Seoca

Zoals gebruikelijk weer veel klimmen. Voor de verandering was het enigszins bewolkt, ook wel eens lekker. Zelfs een paar regenspatjes gedurende enkele minuten.
Rond 14:00 uur passeren we de grens met Albanië. Ik ben uitermate nieuwsgierig naar dit land. Het heeft iets mystieks, onbekends. Ik ken niet zo veel mensen die er zijn geweest en weet niet wat ik kan verwachten.

Op de grens is een zeer intensieve paspoortcontrole. Na de passage fietsen we door naar ca. 20 km verderop gelegen Shkoder. We hebben nog geen Levs, kunnen nergens pinnen en er zijn onderweg geen ATM's om flappen te tappen.
In Shkoder zijn er meerdere ATM's dus nu kunnen we koffie drinken en op zoek naar een hotel.
We vinden een kamer in hotel Eboni (€ 28,--/2 personen) en gaan in de stad eerst eens een biertje proberen. Zoals bijna overal in de Balkan hebben ze alleen halve liters.

De prijzen hier in Albanië zijn zeer laag, de levensstandaard is er ook naar. In de voorwijken van de stad zie je veel krotten, bewoond door Roma-achtige types. Het is er een grote bende; vuil op straat en een beetje chaos.