Dag 6: Ruien (B) - Kwadendamme 126 km

België, Ruien

Heerlijk geslapen. Het was gisteravond nog al laat geworden in het restaurant/café en om 7:00 uur liep mijn wekker af, zoals gebruikelijk.
Vanaf Bossuit volg ik nu de LF30, de bewegwijzerde Schelde-Delta-route met een lengte van 77 km, die loopt tot Zelzate. De route gaat dwars door de stad Gent.
Mijn ervaring is, dat ik altijd verdwaal in grote steden, bovendien stinkt het naar auto-uitlaatgas en is het vaak erg druk. Dus heb ik de route wat aangepast en langs Gent gereden, in plaats van er dwars doorheen.

Ik ben om 8:30 uur op weg. Het is de gehele dag vlak, niet bijster mooi. Alles verliep vlot en zodoende was ik al om 15:30 uur in Zelzate, wat in feite vlak bij Terneuzen
ligt, wat weer maar een kleine afstand via de Westerscheldetunnel naar huis in Kwadendamme is.
Om nou in Terneuzen of op de camping in Ellewoutsdijk, 8 km van huis te overnachten, vond ik wat te zot, dus maar doorgereden naar huis.
In de Westerscheldetunnel mag je niet fietsen, er rijdt elk half uur een bus waar ook fietsen in kunnen. De chauffeur vertelde een fietsliefhebber te zijn en daarom moest ik voor mijn fiets niets betalen. Ik was de enige passagier. Deed nu weer de laatste keer mijn mondkapje op. In Frankrijk en België, was het steeds verplicht in winkels, camping-bureaus, restaurants, cafés, etc. dus ik was het al gewend.

Zodoende was ik om 18:30 uur weer thuis in Kwadendamme. Marian was bij onze zoon en schoondochter gaan eten, een paar dorpen verderop, dus mijn zoon haalde
mij nadat ik gedoucht was op, zodat we gezellig met zijn allen aan tafel konden; een mooie afsluiting van deze leuke week!

Afstand: 126 km. Triptijd: 7:08 uur. Gemiddelde snelheid: 16,80 km/h. Cumulatief: 660 km.