Dag 12: Arriate - Alora 82 km

Spanje, Alora

Langzamerhand nadert het einde van de tocht; de kust met Malaga komt naderbij. Bij het halen van mijn fiets uit de stalling, bleek dat, ook nu de fiets schoon en droog was, de remmen geheel niet meer functioneerden. Ik was nog 8 km van Ronda vandaan, daar is een fietsenmaker. Om 9:30 op weg. Steeds als ik heuvelop moest, kon ik fietsen, bij heuvel af, had ik geen rem, probeerde met schoenen over de grond slepend de snelheid er uit te halen, maar dat werkt niet. Zodoende dus zowat de helft van het stuk, heuvelafwaarts moeten lopen. Rond 11:00 uur kwam ik aan in Ronda. Daar was een fietsenmaker. Hij gaf echter aan, geen tijd te hebben om me te helpen, voor het eind van de middag. Toen gevraagd, of ik remblokjes bij hem kon kopen en gereedschap kon gebruiken, om deze en gelijk op te zetten, was dat ook prima.
De man sprak echter geen woord buiten de deur, dus dat was nog een ingewikkeld gesprek met handen en voeten.
Uiteindelijk vertrokken uit Ronda rond 11:30 uur, nu met prima werkende remmen, een hele verademing.
Vlak langs El Chorro gereden, waar een prachtige wandeltrail loopt; de Caminito del Rey.

Aankomst in Alora om 18:30 uur. Daar moest ik nog even zoeken naar een hotel. Ingeboekt ingeboekt om 19:00 uur.
Kamer excl. ontbijt E 35,--. Er stond een prima restaurant in Tripadvisor, maar die was vanavond helaas gesloten. Dus een ander restaurant genomen.
Dit bleek achteraf geen gelukkige keuze. Zie het verslag van morgen!
Nu nog 41 km te gaan naar Malaga.