Dag 3: Santa Fé - Guadahortuna 73 km

Spanje, guadahortuna

Optimistisch vertrokken, het eerste uur was het droog. Helaas daarna de gehele dag regen. En harde, koude wind. gelukkig had ik die mee.
Weer geheel het traject tussen de olijfbomen gefietst. Het was een mooie omgeving, maar door de regen haast niet zichtbaar.
Kort voor Granada, fietste een Spanjaard een stuk met me mee, die goed Duits sprak; hij had daar een aantal jaren gewoond. Op zich is het een zeldzaamheid
dat een Spanjaard een buitenlandse taal beheerst. Hij was nieuwsgierig naar mij, wilde van alles weten en vertelde op zijn beurt, weer van alles over Granada,
dat er nu nog sneeuw kort buiten de stad lag, wat andere jaren al veel eerder in het seizoen was gesmolten en dat het uitzonderlijk koud was voor de tijd van het jaar.
Tevens wees hij me op het Alhambra, waar ik langs kwam. Een bezoek daaraan, dient van te voren te zijn gereserveerd, dus dat bewaar ik voor een ander jaar.

Totaal verkleumd kwam ik om 16:45 uur aan in Guadahortuna. Mijn regenjas, een fluoriserend oranje exemplaar, die ik vanwege de zichtbaarheid had meegenomen,
bleek behoorlijk lek. Ingecheckt in hostel Leyvamar, waar ik, net als gisteren de airco nodig had als verwarming. CV kennen ze hier niet.
Een kwartier onder de douche, daarna een half uur in bed en toen kwam het gevoel in mijn vingers en tenen weer een beetje terug.
Vandaag aangekomen in de Sierra Nevada, maar door de regen daar niets van gezien.