Dag 1: Malaga - Ventas de Zafarraya 72 km

Spanje, ventas de zafarraya

Na gistermiddag de stad Malaga uitgebreid te hebben verkend, vandaag na het ontbijt, om 9:30 uur, de fiets opgehaald bij verhuurbedrijf B2M (Bike 2 Malaga).
Deze had ik ruim van te voren gereserveerd, zodat ik de juist frame-maat had. Het zijn Duitse trekkingfietsen van het merk Radon, type TLS 7.0. Prima fietsje. Ik heb even een proefrondje gereden, naar mijn appartement, versnellingen en remmen stonden goed afgesteld, maar bij een grondige inspectie bleek, dat de voorste buitenband een slijtplek had, die bijna door was. Geen goed vooruitzicht, als je nog zo'n 1.000 km te gaan hebt door de bergen.
Weer terug naar de fietswinkel, daar deden ze niet moeilijk, gelijk een nieuwe buitenband er op. Ik mocht nog even gereedschap lenen, om mijn Ortlieb tassen en zadel goed af te stellen.

Vervolgens om 11:15 uur op weg, het Spaanse binnenland in. Na een half uur, de stad uit en gelijk een flinke klim. Malaga ligt op zeeniveau en de omringende heuvels en bergen zijn vrij hoog. Over de eerste 20 km deed ik 3 uur! Mooie vuurdoop. Om 17:00 uur kwam ik aan in Alfarnatejo, waar een B&B is, van een Nederlandse eigenares.
Hier kon ik helaas niet terecht, omdat zij weg moest. "Waarom heb je ons onderweg niet even gebeld?" was de vraag. "Omdat ik onderweg in de bergen nergens GSM-dekking had" moest ik antwoorden. De volgende gelegenheid was 20 km verder, in Ventas de Zafarraya, met weer heel veel klimmen, zodat ik daar pas om 19:30 uur aankwam. Deze had gelukkig plaats en je kon er eten. Een 2-persoonskamer voor mezelf, incl. ontbijt, voor E 20,--. In Malaga was het nog 19 graden toen ik daar weg reed, inmiddels was het flink koud geworden, wellicht de grotere hoogte.