Dag 25: Sazlisbona

Turkije, sazlibosna

Vandaag laatste dagje vakantie. Door Fikri, namens de Sultans Trail Organisation, het officiële certificaat uitgereikt, wat je ontvangt, als je de Sultans Trail op de fiets hebt volbracht van Wenen naar Istanbul.
Tekst is in het Turks, dus moet dat nog even vertalen bij gelegenheid.

Om 10:00 uur komt de fietsenmaker uit de buurt om mijn fiets gereed te maken om in te pakken en met een fietsdoos.

Hij heeft wel een vreselijk klein doosje bij zich, er staat weliswaar 28" op, maar de halve fiets moet uit elkaar. Voorwiel er uit, voordrager er af, stuur en stuurpen er af, zadel eraf. Hij is nog al ruig en gemakkelijk met alle boutjes en schroefjes, er valt e.e.a. in het gras, zonder dat hij het ziet. Als dat maar goed gaat morgen met weer monteren. Ik kan niet anders doen dan er het beste van te hopen.

Als afsluiting van het verblijf in het huis van Fikri, heb ik hem mee genomen naar een lokaal restaurantje, waar het personeel de zelf gekweekte groenten aan het bewerken waren en de dames wilden wel op de foto met zo'n buitenlander.

Hoi Guus, nogmaals gefeliciteerd met deze prestatie een goede terugreis gewens

Bert 2023-09-28 20:41:46

Hoi Guus, je kunt terugzien op een prachtige reis. Veel succes met de terugreis naar Nederland en maar hopen, dat de fiets weer in elkaar kan. We horen de rest van de verhalen tzt wel.

Bert 2023-09-28 20:51:22

Wat leuk dat je Fikri mee uit eten hebt genomen. Zo te zien vinden de dames het leuk om met je op de foto te gaan, behalve 1 dan die omgekeerd naast je zit (haha). Je kunt terugkijken op een prachtige, maar ik denk, vaak een zware, onvergetelijke reis met leuke onverwachte ontmoetingen.

Cobie 2023-09-29 09:10:10

Dank je Bert, we zien elkaar binnenkort wel weer en kunnen dan uitgebreid bijpraten.

Guus 2023-09-29 20:59:51

Ja Cobie, je kent dat zelf ook; zo'n reisje verrijkt je leven, het is aangenaam om te doen, leerzaam en je maakt mooie herinneringen.