Dag 2: Caprarola - Orvieto 81 km

Italië, Caprarola

Goed geslapen in een prachtige kamer (€ 60,-- incl. ontbijt), goede verwarming. Vandaag komt de temperatuur niet boven de 13 graden C. Om 8:00 uur ging het hard regenen (zou volgens Buienradar pas om 10:00 uur zijn). Eerst nog half uur gewacht om te vertrekken en dus om 8:30 uur op de fiets. Vandaag rijd ik de regio Umbrië binnen, bekend vanwege Assisi, waar St. Franciscus zijn preken tegen de dieren hield. En het is een prachtige streek!

Op een half uurtje na, heeft het tot 14:30 uur constant geregend. Mijn eigen regenpak is goed waterdicht, maar opgevouwen, een flink volume, daarom dat van Marian meegenomen, is kleiner in te pakken. Bij Marian lekte die nooit, tijdens haar fietstochtjes van Kwadendamme naar de markt in Goes (9 km). Echter bij langdurige blootstelling aan flinke regen, gaan de naden en de rug doorlekken. Van 14:30 uur tot ik om 15:30 uur in Orvieto arriveerde, was het weer droog. Er moest in dat laatste uur weer wel aardig geklommen worden.
Ingecheckt in hotel Umbria in Orvieto Scalo (€ 44,-- incl. ontbijt). De eerstvolgende overnachtingsmogelijkheid is pas na 40 km. Eerst alles eens lekker drogen, een hete douche en daarna een pizza gegeten. Je bent hier toch in het land van de pizza!

Ik was erop berekend, dat ik zou kamperen. Dat vind ik veel mooier dan slapen in een hotel of B&B. Het weer is steeds echter zo slecht, dat daar nu niets van komt. Nu maar hopen dat ik betere weersomstandigheden ga treffen, want dat kamperen geeft voor mij een extra dimensie.
Gemiddelde snelheid: Triptijd: 5:18 uur, gemiddelde snelheid: 15,29 km/h.