Dag 6: Trevoux - Macon

Frankrijk, Macon nord

Vandaag zal achteraf blijken een halve rustdag te zijn. Bij het wegrijden hadden we gedurende 2 minuten een flinke stortbui, daarna scheen de zon direct weer uitbundig.
Heel grote stukken vandaag reden we over gravel, over het algemeen goed te doen, vaak wat putten.

Tijdens een vroege lunch zagen we de lucht wat betrekken dus maar eens op buienradar gekeken. Deze gaf aan, dat er over een half uur een flinke onweersbui over zou trekken. We hadden de lunch inmiddels binnen en zijn weer op fietsen gestapt. Na een dik kwartier ging het wat regenen, dus maar even gestopt onder een viaduct en even later barstte het echt los.

Er zat nog veel meer regen aan te komen, pas na 15:30 uur zou het weer droog worden, dus hebben we besloten naar een overnachtingsplaats te zoeken. Het werd uiteindelijk Ibis (€48,--). Niet op de meest idillische plaats, maar wel heel kort aan de route. Er is ook een restaurant vlak bij, dus kunnen we daar 's-avonds terecht. Terwijl ik dit schrijf, om 16:30 uur, schijnt de zon weer fel. Zodoende hebben we na de middag dus weinig gereden, dus een soort halve rustdag.

Gereden afstand: 72 km
Cumulatief: 530 km
Rijdtijd: 4:20 uur
Gemiddeld: 16,62 km/h

Later volgen meer foto's

macon mannen . Nu 48 jaar geleden hebben wij onze wekker laten staan. We weet wat jullie tegen women. Over regen gesproken ik heb vandaag lekker in de regennhardgelopen

Jaap van der Kamp 2022-05-23 17:40:33

Aart gaat straks zoeken, of jullie wekker misschien hier nog ligt

guus.fietst 2022-05-23 18:46:46

Ik zeg, lekker bezugh mannen...