Dag 21: Fier (Alb) - Orikum (Alb) 66 km

Albanië, Fier

Na een stevig ontbijt, uit het tegenover gelegen supermarktje, op het eigen terrasje, om 8:00 uur weer op de fiets.
De eerste 15 km grotendeels over een onverhard grindpad, daarna leidde de route over de NH8, welke redelijk asfalt heeft.

Op enig moment kreeg Eric weer een lekke achterband; bleek, dat de rest van het nietje ook nog in de buitenband zat, zodat er weer een perforatie in de binnenband was. Nu waren we ergens in de middle of nowhere en kwam er geen winkelier aan met een pomp, dus was het wat improviseren en moest er met een klein handpompje de band weer worden opgeblazen, wat maar matig lukte; ze mag blij zijn, dat er 2 of 3 atmosfeer in komt, in plaats van de gewenste 5 ato. Zo'n oponthoud kost je gauw een uur, zodat we na wat te hebben gedronken in Orikum, maar besloten daar te blijven.

Orikum bleek een leuk plekje, een hotel aan het strand (€ 30,--/2 personen, incl. ontbijt), zodat we nog even lekker konden zwemmen, voor we aan een koud biertje konden beginnen. Het is hier een beetje het begin van toerisme, alles wat sober en simpel, maar wel iets met potentie voor in de toekomst.