Dagje San Diego

Verenigde Staten, San Diego

Toen we vanmorgen wakker werden waren Lizzy en Katherine al druk bezig voor het ontbijt en wat was het leuk om ook Katherine weer te zien.
De twee zusjes gingen een Nederlands ontbijt maken, een soort van poffertjes gevuld met jam wat ons niet direct bekend voorkwam.
Na het recept te hebben bekeken bleek het Deens te zijn.
Amerikanen denken wel vaker dat Amsterdam in Denemarken ligt, dat zijn we wel gewend, het eten smaakte er niet minder om.
Jim had gisteren sinaasappels geplukt uit zijn boom dus met een heerlijk glas vers sinaasappelsap erbij was het compleet.
Het werd een lang ontbijt, veel bij te praten natuurlijk maar uiteindelijk waren we zover dat we op stap konden.
Allemaal bij Jim in de auto, ze hebben ook hier parkeerproblemen dus dan is 1 auto wel zo makkelijk.
We moesten eerst tanken, bij het tankstation hing een pop met het gezicht van Poetin en voor een dollar mocht je er tegen slaan en kreeg je een sticker met de tekst
" I SUPPORT UKRAINE ", best een ludieke manier om geld in te zamelen vonden wij.
We reden naar Coronado Island, leuk om daar te zijn met drie gidsen die ons alles lieten zien, geweldig.
Daarna was er nog wel tijd om naar San Diego Old Town te rijden, waar de stad ooit was ontstaan.
Het was een speciale dag, ze vierden vandaag de bevrijding van de Fransen heel lang geleden.
Veel mensen waren gekleed in de stijl van vroeger, er werd gedanst en alle oude gebouwen waren te bezichtigen, best interessant.
Hierna reden we naar huis, even bijkomen van alle drukte en genieten van een kop koffie, speciaal door Lizzy voor ons gemaakt, ze wist dat wij koffie lekker vonden en omdat niemand van hun het drinkt hadden ze speciaal voor ons koffie gekocht, zo lief !
Vroeg in de avond gingen we eten in een pizza restaurant aan de haven.
Deze keer met de auto van Katherine, een mooie rode Tesla, een leuke ervaring.
Na een gezellig etentje namen we afscheid van Katherine, jammer dat het zo kort was maar heel lief dat ze speciaal voor ons een dag had vrijgemaakt.
Lizzy ging ook weer naar huis maar die zien we morgen nog even voor we weggaan.
En weer sluiten we de dag af met een mooie zonsondergang en prachtig vuurwerk.